BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?
 / / Güzel Bir Uyku, ARTI Enerji Demektir

Güzel Bir Uyku, artı Enerji Demektir

Enerji verimliliği çok basit bir tanımlama ile tükettiğimiz enerji miktarının herhangi bir yaşam kalitesini etkilemeden, minimum seviyeye indirilmesidir.

Enerji verimliliği yalnızca kullandığımız araç ve gereçler için düşünülmemelidir. İnsan olarak da enerjimizi doğru kullanmalı, bu anlamda bilinçli hareket edebilmeliyiz.

Yaşamsal enerji de tıpkı elektrik kullanımı gibi kontrol edilebilir bir olgudur. Bir birey olarak yaşamsal enerji verimliliği anlamında uygulayabileceğimiz birçok yöntem mevcuttur. Nasıl elektrik kullanımı, elektrik tarifeleri anlamında geliştirilebilecek iyileştirme çalışmaları ile doğru orantılı ise, bireysel enerji kullanımı da günlük yaşantımızda yapabileceğimiz küçük yeniliklerle daha verimli hale getirilebilir.

Günlük koşuşturmamız içerisinde, hayat tarzımızı etkilemeyecek şekilde alabileceğimiz enerji tasarrufu ve buna bağlı enerji tüketimi anlamında uygulanabilecek tedbirler olduğu gibi, en önemli bedensel fonksiyonlarımızdan biri olan uyku kalitemizin artması için de birtakım uygulamalar geliştirebiliriz. Bu anlamda geliştireceğimiz taktiksel uygulamalar, uyku kalitemizin yanında, enerji seviyemizin yükselmesi anlamına da gelir. İyi bir uyku demek, vücudumuzun dinlenmesi, enerji toplamamız ve bazı organlarımızın kendilerini yenilemesi demektir.

Güzel Bir Uyku, ARTI Enerji Demektir

Ne kadar kaliteli ve yeterli bir uyku uyursanız, enerji miktarınız da o derece artacaktır. Bu basit sistematikten yola çıkarak, bireysel enerji verimliliğinizi arttırmak adına uyku rutininize dair neler yapabileceğiniz konusunda size ufak tüyolar vermek istedik.

  • Uyumadan bir süre önce yapacağınız basit, yorucu olmayan ve kaslarınızı rahatlatacak açma, germe egzersizleri, vücudunuzdaki negatif elektriği aldığı gibi, ağrılarınızı azalması ve derin bir uykuya dalabilmeniz anlamına gelir.
  • Vücudunuzdaki strese bağlı yorgunluğu azaltma ve beyninizdeki olumsuz düşüncüleri bir kenara bırakma adına, uykuya dalmadan önce yapacağınız nefes egzersizleri ve meditasyon ile zihninizi bir nevi arındırarak, kendinizi ferah bir uyku için hazırlamış olursunuz.
  • Hiçbir şey uyku öncesi alınacak ılık bir duşun yerini tutamaz. Yatağınıza gitmeden önce yapacağınız ılık bir duş, kan dolaşımınızı hızlandırıp, tüm kaslarınızı gevşeterek, sizi hem bedensel hem de mental olarak rahatlatacak, sakinleştirecek ve rahat bir uykuya hazırlayacaktır.
  • Uykuya dalmadan önce sevdiğiniz bir kitabın sayfaları arasında kaybolmak, zihninizi meşgul ettiği gibi, beynimizin yorulması ve yavaş yavaş uykuya geçiş sürecinin başlaması anlamına gelir. Aynı şekilde kısık sesli, slow bir müzik dinlemek de, ruhumuzu dinginleştirip, uykuya geçişimizi hızlandırır.
  • Bireysel olarak belirli bir uyku rutininizin olması, çok daha sistematik bir biçimde rahatlamanızı, sakinleşmenizi ve güzel bir uykuya dalabilmenizi kolaylaştırır. Siz de uyuya dalmadan önce bu saydığımız tüyolar ışığında kendiniz belirli bir rutin listesi oluşturabilirsiniz.

 

Kaliteli bir uyku uyumak ve enerjinizi maksimum seviyeye çıkarmak için sizin uyguladığınız kişisel uyku rutininizde neler var?